Paris-Summary

Dag 1)
Vi anländer och tar oss med hälp av kollektivtrafiken till Rue Reuilly där vårt hotell ligger, en lång och smärtsam resa. Mitt råd: Ta en Taxi!
Jag och Kusin Jo installerar oss på rummet och sen går vi ut och bekantar oss med vårt kvarter. Vädret var tokbra men tyvärr var alla äffärer stängda eftersom det var påskdagen.
På kvällen gick vi ut och åt med Tanterna och sedan tog vi oss till Bastiljen (10min gångväg). Hade tänkt ta metron men en påstridig fransman gav oss instruktioner och jag kände mig väldigt duktig på Franska när det visadesig att jag följt dem rätt :)
Vid bastiljen mötte vi några svenskor som Kusin Jo kände. Vi gick på vattenpips-hak och hade midnattspicknick vid Eiffeltornet.Tokmys.
Sen skulle vi ta oss till en klubb men vi måste tagt en fel sväng för vi hamnade i Porrdistriktet ( Moulin rouge, Pigalle) så vi flydde fort och kom tillslut hem, efter en skräckfylld taxifärd med 7 personer i samma bil och en MKT nervös förare^^
Somnade sött.

Dag 2)
Masar oss upp till frukosten vid halv 9. Kämpigt. Sen drogs det till Museé D'Orsay för att kolla på impressionisterna och efter det Misslyckad Shopping i Forum Des Halles (never go there). På kvällen drack Jag och KJ ( ni fattar förkortningen?) alldeles för mkt vin och betalde 100 kr var för en öl.

Dag 3)
Vi åkte till montmarte och klättrade upp till Sacré coeur där vi blev anfallna av porträtt konstnärer och betalade 40 kr för en Cola (dyrt att släcka törsten i Frankrike ;P)
Sen mer shopping,  Mer om inköp samt var man ska och vart man INTE ska handla kommer senare :)
På kvällen gick vi på Jazzklubb i judekvateren och sjunger Adrig Nöjd av Veronica Maggio på hemvägen för, minst sagt, fundersamma Fransmän/ Fransyskor.

Dag 4)
Ser fram emot att spendera mina resterande Euros på Flygplatsen men det blev bara ett litet Dior-set med Läppglans. Sover på flyget. Hemma :)

love ya / S

Sagt om Stellaa
Postat av: Anonym

Mys me midnattspicknick vid eiffeltornet!

2007-04-16 @ 09:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vad heter du?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback