Solen är inte min vän

Jag är en sådan person som inte klara av att bara ligga och steka i solen. Jag blir galet rastlös, varm och får huvudvärk. Dessutom är jag en sån där som har blek och känslig hy som gärna blir mer röd än brun. Men en sak som irriterar mig ännu mer är att jag inte får små söta fräknar på näsan längre, fast när jag hade det ville jag ju inte ha det. Så det är nog så att man alltid vill ha det som man inte kan få!
Hursomhelst, på sommaren är jag den som sitter under ett parasoll med solskyddsfaktor 30 för att inte bränna mig och alltid har en vattenflaska nära eftersom det är det enda jag får i mig när temperaturen är för hög.

Men.

Idag när jag kom hem så drog jag på mig bikinin och, hör och häpna, somnade i solskenet. Vaknade en timme senare och upptäckte att jag inte var röd, utan litelite brun :) Då var jag tvungen att gå in och lägga mig i vårt svala vardagsrum för att hämta mig från chocken.^^

Och självklart kom jag ihåg att smörja in ansiktet innan jag somnade, rynkor i förtid är inte hett.


/ S

Sagt om Stellaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vad heter du?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback