På tunnelbanan, på tunnelbanan

Hemma från stan nu :) På vägen hem satt jag och underade lite över vad som är bra, och vad om är anus med Sthlms tunnelbana. Här är Top 5.

BRA:

* Universitetet
Alltid lika kul att hitta ord. Men bara så du vet spelar det absolut ingen roll hur många du hittar. Jag vinner iaf. Alltid

*Poesi på väg
Jamen det är för gulligt med små oförståeliga dikter som man kan recitera för sina väner när man drar hem runt 3. Typ "En barnvagn, hon hoppar hage bakom staketet. Medans barnet sov" Så knäppt att det är coolt.

*Selecta Automater
Vad vore tunnelbanan utan dem? 

*The subway is for everyone, not just you and me.
Kändisspaning? Tunnelbanan is the place to be. Alla tar den.

*Kvinnan med rösten
"Tekniska Högskolan, byte till roslagsbanan samt till bussar mot Vaxholm och Norrtälje"
Mitt drömyrke


ANUS:

*Fyllon
Någon fom av promillegräns vid spärrarna kanske? Bara en idé. Fast det blir svårt för alla oss " bara fyllo fre/lör" såklart. Yeah, vi slopar den idén.

*Klotter
Sluta rita på fönstrena! Jag ska spegla mig där...

*People in allmänhet
Ta av er solglasögonen, det är en TUNNEL-bana.

*T-centralen
Ocharmigare blir det inte, eller stressigare.

*Trängsel.
Förklarar sig själv. Trångt = Mucho jobbigt^^

/ S

Sagt om Stellaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vad heter du?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback