Det är inte lätt att vara förstagångsväljare

Den 7 juni är det dags för val till Europaparlamentet. Är super-exalterad över att få rösta för första gången, tycker verkligen att alla som kan ska göra det! Att man inte orkar sätta sig in i frågorna är det löjligaste jag hört, med risk för att låta som en trist gammal tant tänker jag faktiskt säga att det är många som kämpade för att få rösträtt, och det är inget man ska ta för givet.

Men nu till min poäng, tänkte alltså att det är dags att börja ta mitt ansvar som väljare så jag började googla runt för att hitta information så jag kan börja bilda mig någon form av uppfattning om hur jag ska rösta.

Men det gick ju inte.

Hur jävla svårt ska det vara att göra en hemsida som alla förstår? Känner mig verkligen helt lost nu.  Om någon som läser min blogg har koll på detta, vilken insight som helst duger, så ring mig! Vi tar en fika och så får du förklara det här för mig.

Nej, nu får jag får fortsätta forska i ämnet. Vi ses i dimman!

Sagt om Stellaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vad heter du?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback